درمان لبخند لثه ای
نوشته شده توسط : pari

درمان لبخند لثه ای چیست و چگونه انجام می شود؟

بوتاکس لبخند لثه ای یکی از راه های درمان لبخند ناخوشایند می باشد. مقدار کمی بوتاکس جهت تضعیف عضلات، در هر دو سمت تیغه بینی و فاصله بینی تا دهان تزریق می شود.

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس

بوتاکس پروتئینی است که به طور طبیعی توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. این ماده انتقال پیام های شیمیایی را تعدیل می کند که جهت انقباض از عصب به عضله فرستاده می شوند. بدون وجود این پیام ها، عضله تا بازگشت عملکرد (ریکاوری) پیام رسان ها در حالت استراحت باقی می ماند.

نام های معتبر سم بوتولینوم A شامل بوتاکس، آزالور، بوکوتور، زئومین، نورونوکس و دیسپورت می شوند. تمامی سموم بوتولینوم داروهایی منحصرا تجویزی بوده و پزشکان، آن ها را تجویز می کنند. تجویز این دارو پس از یک ارزیابی رو در رو و مشورت با پزشک معتبر صورت می گیرد.

نتایج تزریق بوتاکس

پس از درمان، انتظار می رود که ظرف ۲ تا ۳ روز فرد نتایج اولیه را مشاهده کرده و بالا رفتن لب بالایی او به تدریج کمتر و کمتر شود. نتیجه کامل ۲ هفته پس از درمان بدست خواهد آمد.

ممکن است از بیمار دعوت شود پس از ۲ تا ۳ هفته در یک جلسه ملاقات بازنگری شرکت کرده، موفقیت درمان او بررسی شده و در صورت نیاز اصلاحاتی در برنامه درمانی شخصی او ایجاد شود.

به فرد توصیه می شود تا عضلات هدف را برای چند ساعت فعال نگه داشته و به مدت ۴ تا ۶ ساعت از اعمال سرما یا گرمای بیش از حد، انجام ورزش های شدید، دراز کشیدن و خم شدن خودداری کند. این بهبودی به طور میانگین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می انجامد.

بوتاکس گامی اسمایل برای چه کسانی مناسب است؟

پزشک جهت اطمینان از مناسب بودن این درمان برای فرد، از او یک سابقه پزشکی دقیق گرفته و نیاز ها و انتظارات او را ارزیابی می کند.

چنین جمله ای به این معنی است که جهت ارزیابی مناسب بودن این روش برای فرد، او الزاما باید مشاوره ای رو در رو با پزشکی معتبر و مشغول به فعالیت در حوزه زیبایی داشته باشد.

  • به جز در موقعیت های استثنایی، این روش برای افراد کمتر از ۲۵ و بالاتر از ۶۵ سال توصیه نمی شود.
  • برای دریافت بهترین نتایج، پوست باید در وضعیت خوب قرار داشته و خطوط هدف بیش از حد چروک نباشند. پزشک مناسب بودن این روش را برای فرد ارزیابی می کند.
  • بوتاکس نمی تواند به خانم های باردار یا شیرده داده شود.
  • این روش برای بیماران مبتلا به برخی اختلالات عصبی مشخص مناسب نیست.
  • در صورت مصرف برخی داروها این روش برای فرد مناسب نخواهد بود.
  • در صورت تجربه واکنش های نامطلوب به هرگونه درمان با بوتاکس در گذشته، این روش درمانی مناسب نمی باشد.

تداخل بوتاکس با سایر درمان ها

در صورت انجام این درمان به همراه هر گونه درمان تزریقی دیگر:

  • در صورت رنج بردن از هر گونه عفونت پوستی در ناحیه درمان یا نزدیکی آن و یا ناخوش بودن به هر طریقی (حتی سرماخوردگی)، انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.
  • در صورت مصرف هر گونه دارویی مانند آسپرین یا وارفارین که بر خونریزی تاثیر می گذارد، انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.
  • در صورتی که فرد تحت دوره درمانی با رواکوتان (درمان آکنه) بوده و یا در ۱۸ ماه گذشته آن را انجام داده است، بوتاکس توصیه نمی شود.
  • در صورت بارداری یا شیردهی انجام این روش درمانی مناسب نمی باشد.

احتیاط

در صورت برنامه ریزی برای شرکت در یک رویداد خاص، بعلت امکان ایجاد کبودی بعد از تزریق، بهتر است تزریق بوتاکس را به زمانی دیگر موکول کنید. (شاید بتوان گفت ۹۰ درصد مواقع کبودی د ر کار نیست، اما همیشه باید برای بدترین شرایط آماده بود!)

در چنین مواردی درباره انجام دادن این درمان به صورت تخصصی با پزشک خود صحبت کنید. برخی دارو های بدون نسخه و مکمل ها می توانند همانند الکل خونریزی را تحت تاثیر قرار داده و احتمال ابتلای فرد به کبودی را افزایش دهند. باید یک روز قبل و بعد از درمان از مصرف الکل خودداری شود.

باید از فعالیت شدید، قرار گرفتن در معرض خورشید، تخت های برنزه کننده و سونا به مدت ۴۸ ساعت (یا زمان توصیه شده توسط پزشک) پس از درمان اجتناب شود.

در صورت نگرانی در ارتباط با علائم غیر منتظره یا ناراضی بودن از بروز آن ها، باید جهت دریافت توصیه با پزشک خود تماس گرفته شود. در صورت نیاز، یک جلسه ملاقات برای فرد ترتیب داده خواهد شد.

برگرفته وب سایت: 

https://drmajidzadeh.com/

 

مرکز زیبایی پوست، مو و لیزر موهای زائد

دکتر گیتا مجید زاده

 





:: برچسب‌ها: #تزریق-بوتاکس , #بوتاکس , #اصلاح-لبخند-لثه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: